SELAMAT DATANG KE SKKB

Monday 20 May 2013

LAWATAN PEGAWAI DARI PPD SUBIS

Puan Kasian Binti Jafarali sedang menyampaikan mukaddimah

Warga guru SKKB tekun mencatat nota
Salam SKKB.  Pada hari ini sekitar 9.00 pagi, SKKB dikunjungi oleh pegawai dari PPD Subis iaitu Puan Kasiah Binti Jafarali diiringi oleh En. Zakaria untuk membuat lawatan pertama ke sekolah di bawah seliaan mereka.  Kami mengalu-alukan kehadiran mereka ke SKKB.  Antara objektif lawatan adalah untuk melihat keadaan fizikal sekolah dan perkembangan prestasi semasa calon UPSR 2013.  Beliau menyatakan rasa syukur kerana sekolah telah berada di landasan yang baik untuk mendapat peningkatan dari segi GPS serta mencatat kelulusan 100% pada tahun ini.  

Di samping itu, beliau mengingatkan juga tentang peri pentingnya semangat kerjasama dan memegang amanah yang digalas di bahu setiap guru agar semua program dan core-business di sekolah dapat dibuat dengan sistematik, terancang dan berpantau.  Adalah menjadi tugas pentadbir sekolah untuk memastikan visi dan misi sekolah tercapai.

Warga guru juga sempat berkongsi permasalahan berkenaan keadaan sekolah yang perlu diperbaiki dan kuarter guru yang tidak mencukupi.  Diharapkan pada lawatan yang ke-2 nanti kami akan lebih bersedia lagi dan memastikan program menjulangi SKKB akan mencapai matlamatnya.

No comments:

Post a Comment